Huolellisella suunnittelulla ja oikealla mainostyypillä voit maksimoida YouTube-markkinointisi tehokkuuden ja tavoittaa haluamasi yleisön.
Mainonnan huomioarvo eri medioissa vaihtelee merkittävästi, eikä 1 000 näyttökertaa sosiaalisessa mediassa ole yhtä vaikuttava kuin 1 000 näyttökertaa televisiossa, radiossa tai online-videossa.
Podcastit eivät ole hyviä keräämään impressioita ja ne menevät harvoin viraaliksi. Tämän takia pelkkä podcastin tekeminen ei monesti riitä, vaan tarvitaan paljon muutakin sisältöä eri kanaviin.
Tässä on neljä keskeistä syytä, miksi podcastisi ei välttämättä saavuta toivottua suosiota. On tärkeää myös miettiä, kuinka suosittu podcastin tulisi olla, jotta sen tekemiseen panostaminen on perusteltua.
Oma media voi tarkoittaa esim. sinun podcastiasi, sinun somekanaviasi, uutiskirjettäsi jne. Tämä blogi käsittelee oman median luomisen syitä ja keskeisiä hyötyjä.
… Ainakin 18 - 34-vuotiaiden keskuudessa. Podcastien kasvaneen suosion myötä ei ole lainkaan yllätys, että myös mainosrahaa on alkanut valua podcasteihin enemmän, kuin koskaan ennen.
Jotta tuloksia voidaan ylipäänsä saada, täytyy podcastin levityksen olla kunnossa. Monesti pelkkä jakson lataaminen ei vie pitkälle, vaan tarvitaan markkinoinnillisia toimenpiteitä.
Asiantuntijaorganisaatioissa koettu sisältövaje on yleinen ilmiö, joka voi aiheuttaa monia haasteita. Mitkä ovat sisältövajeen oireita? Tehokas lääke tähän vaivaan on monikanavaiset videopodcastit.
Monesti podcastit käsitetään vaan yhtenä formaattina, vaikka ne sisältävät lukuisia alaformaatteja. Tyypillisin podcast-kritiikki kuuluu kutakuinkin seuraavasti: “En jaksa kuunnella, kun ihmiset länkyttävät mikrofoneihin huonosti mietyttyjä puolitotuuksia vailla varsinaista rakennetta ja substanssia”. Tämä kritiikki on ajoittain aiheellinen, mutta useimmissa tapauksista sen voi suosiolla jättää vuoteen 2018.
Podcast-ala jatkaa kasvamistaan vuonna 2023. Tuotantotavat ammattimaistuvat, sisällöt paranevat ja mainosrahat suurenevat. Kokosimme tähän postaukseen kasan hyödyllistä dataa podcast-kentän hahmottamiseen niin kotimaassa, kuin kansainvälisestikin.
Tässä maailmanajassa ei todellakaan riitä, että teet podcastin, julkaiset sen, ja siirryt sohvalle odottelemaan. On myös suoranainen rikos tehdä hyvää sisältöä ja jättää se jakelematta kunnolla.